Så var det avreise fra Sverige for denne gangen. Siden det ikke blir noe FAD i 2020, hvem vet når det blir tur her neste gang da. Jaja, jeg har vel enda noen nye kommuner jeg skal besøke utover uansett. Og da som nå, så planlegger jeg vel turen på Cachetur.no må vite.

Etter utvask fra hytta og innpakking i bilen, så var det først en cache med en del favorittpoeng som skulle besøkes. Det var ingen ute på veien så tidlig, og vi kom oss greit fram til parkeringen for GC Grästorp – Tre Älgar – Äggad. Men så kunne det blitt litt ille. For denne var en del unna på våre koordinater. Men heldigvis var cachen temmelig enkel å se på avstand også, og selve oppgaven her var jo av det morsomme slaget. Det gikk raskt for oss å signere oss inn i loggen, og dermed var cache-dagen i gang.

Så skulle vi logge unna Vänersborgs kommun også. Første cache ut var Forstena. Her kjørte vi greit inn, og kunne kjapt finne cachen også. Jeg synes dog det var litt kjedelig at vi ikke så så mye til denne bautaen herfra, så vi sørget i alle fall for å få sett på den litt når vi kjørte ut igjen da. Ut til Trollhättan-Vänersborgs flygplats (reborn). Denne hadde Snilja logget før, men vi andre synes denne var kul i alle fall. Men da var den i alle fall kjapt funnet denne også 🙂

Så skulle vi innom Uddevallas kommun også. Vi parkerte langs en stille vei for å komme oss fram til Swedish Coins, men det var enklere sagt enn gjort må vite. For her var det vanskelig å komme seg fram. Vi valgte forskjellige veier, og jeg kom fram først. Men det jeg hadde i lommene var ikke nok til å få signert loggen, så jeg måtte få noe mer fra Snilja som hadde det i trengte i dag. Dermed var den logget av oss, men jeg var litt skuffet over antall favorittpoeng den hadde.

Jeg liker jo å se på forskjellige ting ute på tur, og det medfører ofte at det blir med en earthcache eller to på turen. Og i dag skulle vi innom Shellbanks in Uddevalla. Her ble vi kikkende og tellende en liten stund. Og med litt uro i kroppen, så sendte vi dollsi og gaw75 opp for å finne Loads of Snäcks som en liten bonus i dette området. De fant cachen, men kom da ikke ned igjen til oss. Så når de ikke var kommet fram til bilen igjen når vi andre var kommet tilbake dit, så gikk jeg en runde for å se om noe hadde hendt. Så da var jeg innom cachen jeg også, før jeg kom tilbake til bilen. Og da var de også kommet dit. Så da ble det jo en liten trimtur på meg også 😀

Vi tok oss også tid til å ta en tur innom Gustafsberg Sea Resort Virtual Reward 2.0, som var et fint sted, selv om det var litt kaldt her i dag. Ikke badetemperatur for meg i alle fall. Men jeg tror kanskje at dollsi egentlig hadde litt lyst til å ta en dukkert. Men trusselen om ikke å få bli med videre gjorde at hun holdt seg på land 🙂

Vi hadde et raskt stopp ved Torp TB-Central, før vi kjørte videre til Munkedals kommun for å logge MrT´s Letterbox. Her traff vi på en litt artig installasjon, som jeg fant ut at jeg ville legge igjen et favorittpoeng i, til tross for at det ikke var noe stempel i denne cachen nå. Men selve opplevelsen av den var allikevel morsom nok 🙂

Så var vi ved en rasteplass i Tanums kommun der vi skulle inn til E6 skräddö TB hotell. En boks med denne størrelsen var jo helt klart ikke noe jeg ville hoppe over. Selve cachen var enkel å finne, i det vi kom oss ned til den da. For det var faktisk litt bratt ned her, så det var greit å finne noe å holde fast i innimellom. Og vel oppe ble det litt tid til å se litt på den fine rasteplassen også, sånn før vi kjørte videre.

Så skulle vi ta de siste par cachene i Sverige for denne gangen. Vi kjørte litt feil på vei mot Enhörningens skatt. Dermed måtte vi snu for å finne en grei plass å parkere bilen. Deretter endte vi opp med å ta to forskjellige veier inn mot gz. dollsi og magneos kom etterhvert fram på toppen av den knausen der gaw75 og undertegnede hadde plukket fram cachen. Deretter kjørte vi litt videre og kom oss helt fram til Trollskogen Att längta hem, som var en fin cache å avslutte den svenske delen med.

Så var vi inne i Norge igjen også. Og det viste seg at tidsplanen ikke helt holdt nå på det siste strekket av turen, så nå måtte vi begynne å prioritere litt. Dermed ble det til at flere i reisefølget skulle få et par nye kommuner. Vi hadde litt problemer med å finne en god parkering ved Paviljongen, slik at det gikk enda mere tid her enn det burde ha gjort. Men vi kom oss fram og fikk tatt de bildene vi skulle, slik at Sarpsborg kommune var sikret.

Deretter kjørte vi inn til Råde kommune der vi gikk et lite stykke ned langs en grei sti til vi kunne gå inn for å logge #24 Østfold Jul 2017. Store cacher er alltid en fordel når man skal finne de. Og denne var definitivt i rett størrelse. Selv om cachen har noen år i skogen, så var den en fin cache. Og jaggu måtte de ikke foreta en liten æresrunde med et fly når vi hadde logget den også 😀

I Rygge kommune hadde valget falt på Rygge TB Hotel – Es-Ja #75. Greit med noen cacher som er tilnærmet drive-in på slutten av en slik tur. Så ble siste kommune Moss kommune der vi fikk litt luft i det vi skulle logge Moss – Konvensjonsgården. Fint å gå opp til denne, og finne rett plass for å få tatt et bilde. Og litt tid brukte vi også på å se på andre ting her. Deretter ble det en liten tur innom Oslo for slippe av Snilja siden hun ikke hadde flybillett på samme strekning som det vi hadde. Og etter å ha levert bilen fra oss på Gardermoen kunne vi spise litt middag mens vi ventet på å komme oss helt hjem. Og dagen i dag gav da 16 funn for min del. Det er ikke værst som en siste dag på turen det, altså 🙂

En samleside for denne turen finner du her.